Chivas Regal 12 Years produktfoto

Produktbilleder er ofte ret “u-glamorøst”, rent fotografisk, men der er alligevel en del ting, der skal være velforberedte og gjort rigtigt for at få det optimale ud af billederne.

Specielt blanke emner (f.eks. smykker, ure, sanitet og spejle) skal være hysterisk rene og fri for støv, snavs og ridser, da det ellers vil være pinligt tydeligt i det færdige billede at man ikke har gjort sig den sidste ulejlighed for at få et godt, salgsfremmende billede.

Ligeledes vil det være en utilgivelig fejl at tage billeder af sidste års model “fordi den er alligevel næsten magen til den nye model, vi først får om tre uger” – kunderne vil opdage det, og der kan meget nemt blive ballade over forskellen.

Inden fotograferingen er det vigtigt at salgsafdelingen har lavet en liste over de produktbilleder, de har brug for, og de rekvisitter, der eventuelt skal bruges. Listen med billeder skal være meget specifik med hensyn til varens position og hvilken del af varen, der skal være i fokus (dette er specielt vigtigt under lyslængningen).

Sørg for at der er ekstra rekvisitter tilgængelige! Det er virkelig noget hø, hvis et stearinlys eller en glasskål ryger på gulvet og ødelægges midtvejs, hvorefter alle går til frokost mens en stakkels kontorassistent sendes halsende ned i byen efter en erstatning. Og kommer tilbage med den forkerte farve!

Se mere om priser og muligheder på siden om produktbilleder.