2014-10-09-Packshot-støvler0076-1

Produktbilleder af sko, tøj og tekstiler kan både være de typiske “webshop-billeder”, hvor produktet præsenteres i forskellige vinkler på en relativ neutral baggrund, og “magasin-billeder”, hvor produktet bæres af en model, enten på en neutral baggrund eller i omgivelser som passer til varen.

Den første type produktbilleder skal indeholde så mange detaljerede informationer om varen som muligt (f.eks. skal man kunne SE, hvordan materialerne, der er anvendt, føles ved berøring), mens den anden type har til opgave at få varen til at fremstå så attraktiv og lækker som mulig.

I alle tilfælde skal man tage forberedelserne seriøst og sørge for at produkterne fremstår så præsentabelt som overhovedet muligt. Tøj og tekstiler skal være rene og glatte (strøget eller dampet), sko og støvler skal være nypudsede, og mærker og prisskilte skal fjernes, hvis de ikke kan skjules relativt let under fotograferingen.

Jeg er med på at det nogen gange kan betyde at en vare skal sælges som en demovare, men hvis alternativet er, at jeg skal bruge en halv time per billede i Photoshop for at fjerne prisskiltet, vil det stadig være en bedre forretning i den sidste ende. Og ja, den forbrugte tid vil være at finde på din faktura. 🙂

Hvis der er tale om billeder af produkter som bæres af en model, er det vigtigt på forhånd at være opmærksom på eventuelle afvigelser i snit og størrelse som kan blive problematiske i forhold til den valgte model. Vi kan næsten altid afhjælpe mindre problemer med tøjklemmer og sikkerhedsnåle, men der er naturligvis grænser for, hvad der vil se pænt ud.

Nogen gange kan det være nødvendigt at supplere med ekstra tøj eller smykker for at få en så tiltalende præsentation af en vare som muligt, og her er det pinedød vigtigt at sørge for at de supplerende produkter har samme niveau som den primære vare, både designmæssigt, kvalitetsmæssigt og rent visuelt – der bør IKKE indgås noget kompromis her!

Se mere om priser og muligheder på siden om produktbilleder.